Selamat datang ke Waddepak.blogspot.com . Check out our hot entries ;)

Tuesday 28 February 2012

waddeTIPS - Naikkan trafik blog anda di rakanblog.com

gud monink uolls, hari ni i nk share tips sikit macamna nk naikkan trafik blog kite.. =)
Trafik ni sangat penting bagi blogger yang cari duit atau side income melalui blogging untuk tambahkan pageview mereka. Semakin banyak pageview,semakin suka syarikat iklan kat blog kita..dan semakin banyak mereka bagi income.. hehe nampak tak permainan die? cakap bnyak pon tak gune, meh sini i ajar uolls macamna nk up up kan trafik korg yg hidup segan mati tak mahu tu... hehe

1)1.first sekali..korang bukak website nih.. http://rakanblog.com
2.kemudian..korang cari benda alah 'register' nih..

3.Lepas korang klik akan keluarlah registration form..


4.Dah isi semua ni..korang tunggu email daripada admin..admin akan bagi korang password untuk login dalam rakanblog. Lepas dapat email balas daripada admin rakanblog, korang bukak balik rakanblog.com,pastu cari login pulek..

5.Selesai saje login,maka korang terus pergi ke sini untuk dapatkan widget up trafik korang..pastu macam biasa la..setting2 sendiri la kan ikut kesesuaian blog korang..mcm kat sidebar aku nih cam dalam gambar je settingnya..

6.Kemudian,dapatkan kod untuk widget tersebut kat bawah preview tu..dan korang copy macam biasalah...




 7.Lepas tu,balik semula kat Dashboard blog korang,klik 'Design'..dan korang pastekan kat sini..

8.Selesai sudah untuk urusan letak widget..kemudian kita pergi pulak untuk urusan ping blog korang dalam rakanblog...ping ni lah yang akan iklankan entry-entry korang kat rakanblog.com serta blog-blog lain yang pasang widget ni..faham tak?kalau tak faham boleh tanya..sekarang ni aku teruskan dengan tutorial untuk ping di rakanblog..

9.Pertama sekali korang cari toolbar nih...



10.Then korang isi lah form tu macam biasa..tajuk dan gambar untuk thumbnail korang boleh ubah..letak je url gamba yg boleh tarik orang untuk baca...akhir sekali tekan submit..setel..setiap post korang boleh submit..cuma jangan ulang2 post yang sama sudah..ok,sekian saje..kalau tak faham tanya naa..wassalam.. 

1 comment:

PaK PiS said...

da lme gak dftar rakan blog ni..
tp lpas sminggu, post asyik declined jek.. sbb dy kata widget x letak..
padahal da letak da...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Oh..waddehell